Kursusafdeling

Marstal Kajakklubs kursusafdeling

Vores kursusafdeling arbejder efter Dansk Kano & Kajak Forbunds regelsæt.

Vi er alle frivillige og ulønnede instruktører fra Marstal Kajakklub, som finder stor glæde ved at undervise og hjælpe andre til at opnå færdigheder i at ro havkajak på en sikker og tryg måde.

Hos os lærer du ikke bare at ro en kajak, men også de grundlæggende principper i teknik samt teori om vejret, navigation og sikkerhed. Havkajakture er ikke blot at sejle, det er også naturoplevelser, nærvær, socialt samvær og en dejlig måde at bruge kroppen på under afslappede former.

Vi holder meget af at dele naturen omkring Ærø og det Sydfynske Øhav med andre, ligesom vi i forbindelse med kurserne tillærer kursisterne i at nyde og samtidig passe på naturen.

Klubbens beliggenhed er ideel med "Det Lille Hav" lige uden for døren. Her kan man indøve teknik og sikkerhed på lavt, lunt vand og derefter træne redningsøvelser i trygge rammer på dybt vand.

Indtægterne fra vores kursusafdeling går ubeskåret til Marstal Kajakklub med henblik på at fremme interessen for havkajaksporten, samt indkøb af nyt materiel til gavn for alle brugere.

Voksen begynderhold

På begynderholdet for voksne får du mulighed for tage IPP2 bevis.

Der er sædvanligvis undervisning mandage fra kl. 17-20 med mulighed for ekstra-træning torsdage fra kl. 18.00 - 20.00

Du finder yderligere information om vores voksen begynderhold her: - Voksen begynderkursus

Børnehold

Allerede fra 10- års alderen er der mulighed for at begynde at ro kajak i klubben.

Der er sædvanligvis undervisning på tirsdage fra kl. 15.30-18.00.

Du finder yderligere information om vores børnehold her: - Børnehold

Ugekursus

Her lærer du at håndtere en havkajak i praksis og teori med øhop til øerne omkring Ærø. Kurset kan eventuelt afsluttes med prøve til IPP2 certifikat.

Du finder yderligere information om vores ugekursus her: - Ugekursus

Kontakt
Det er altid muligt at kontakte kursusafdelingen for yderligere information på følgende email adresse:

kurtlund61@gmail.com