Velkommen til Marstal Kajakklub – en havkajakklub i Ø-havet

Klubben blev stiftet i 1998. Vi er placeret centralt midt i det smukke Sydfynske Øhav, som er et af de bedste kajakområder i Danmark. Her behøver vi ikke at padle op og ned ad kysten, men har mange muligheder i alle retninger. - et område, der er let tilgængeligt i næsten alt slags vejr og hele året rundt. Klubben råder over ca. 50 kajakker, - overvejende havkajakker samt 10 polokajakker. Der er også plads til private kajakker. Havkajakken er særligt velegnet til længere ture, men medlemmer med lyst til tur- og kapkajakker er også meget velkomne.

Klubben har ca. 100 medlemmer, heraf er omkring 1/3 under 25 år. Vi underviser i svømmehal om vinteren og i åbent vand fra slutningen af april. Vi afholder også et koncentreret ugekursus om sommeren. Modsat kajakklubberne i de større byer har vi ingen ventelister for nye medlemmer.

Klubhus i Marstal og kajakhus i Ærøskøbing

Den 28. august 2010 blev vores klubhus ved 'Det Lille Hav' i Marstal indviet. Klubhus og de to tilhørende skurhuse til hhv. kajakker (plads til i alt 80) og poloer/grej er alle arkitekttegnede og er resultatet af flere års medlemsarbejde. Det Lille Hav er lavvandet og meget roligt, og egner sig godt til begyndere, teknikøvelser, kajakpolo m.v. Klubhuset er bygget med store glaspartier ud mod vandet og rummer køkkenfaciliteter, baderum med solvarme og stort og lyst fællesrum til undervisning og fællesaktiviteter. Udenfor er opført en stor terrasse med en af øens bedste udsigter.

I april 2016 blev det nye kajakhus i Ærøskøbing indviet. Der er plads til 36 kajakker i alt, deraf er de 8 til gæsteroere. Både i Marstal og Ærøskøbing er gæsteroere meget velkomne. Gæsteroere kan have deres kajakker liggende aflåst og indendørs i op til 3 dage. (Link til Gæster)