Voksen begynderkursus

Begynderkursus for voksne

Klubben stiller visse krav til at kunne være på vandet alene. Det indebærer et almindelig godt helbred og krav til at kunne svømme. Desuden skal visse sikkerhedsregler opfyldes, således at man kan redde sig selv op i kajakken samt redde en makker. Derudover skal man have padlet mindst 50 km i alt.

På begynderkurset for voksne får man den nødvendige undervisning, muligheden for at få roet de nødvendige kilometer, samt en afsluttende prøve til at kunne få et IPP2 bevis og dermed frigivet til at sejle kajak på egen hånd.

Kursusperiode 2023

Sædvanligvis er der i den cirka 6 ugers lange kursusperiode undervisning hver mandag fra kl. 17.00 - 20.00 med mulighed for ekstra-træning hver torsdag fra kl. 18.00 - 20.00. Der er desuden en afsluttende udflugt med overnatning, hvor man også gennemgår den afsluttende prøve.

Voksne: 1.700 kr.
Unge u. 25 år: 1100 kr.

Prisen inkluderer begynderkursus, IPP2 bevis, årskontigent i klubben og en kajakteoribog.